Nie mam żadnych szczególnych uzdolnień. Cechuje mnie tylko niepohamowana ciekawość. Albert Einstein

poniedziałek, 16 listopada 2015

Lampion z kieliszka- krok po kroku

Lampiony możemy robić z rożnych szklanych pojemników. Poczynając od słoiczków, a kończąc na szklanych kieliszkach. Można je bardzo tanio zakupić  w dowolnym dyskoncie. U mnie propozycja -jak zrobić? Będą to małe lampiony z kieliszków. Wykonywane parami w różnych wzorach.


By nasze lampiony nabrały takiego wyglądu - potrzebujemy:

  • kieliszki szklane ( grube szkło)
  • papier ryżowy biały
  • serwetki z dowolnym wzorem
  • farba z efektem szronu
  • patyna antyczne złoto
  • farby akrylowe ( czerwona i ciemnoniebieska)
  • pędzle grubszy  i cienki do podmalowywania patyną
  • klej do decoupage 
  • lakier akrylowy - dowolny.
  • konturówka kolor złoty i różowy
  • brokat w rożnych kolorach

Pracę rozpoczynamy od umycia kieliszków i  wytarcia ich do sucha,


Następnie musimy przygotować sobie papier ryżowy. Należy go podrzeć na drobne kawałki. Można to zrobić wcześniej.

Papierem wyklejamy kieliszek tak, by zakryć wszystkie miejsca.
Ja moczę pędzel w kleju nabieram nim papier i przenoszę na szkło.






Podstawki i nóżki kielicha nie wyklejamy. Zamalujemy. Po zaklejeniu całości czekamy, aż lakier wyschnie. Wybieramy motyw z serwetki , wydzieramy i naklejamy z obu stron.




Kolejny etap to zamalowanie nóżki i podstawki. Wybrałam kolor czerwony, ponieważ dobrze pasuje do kwiatka. Dół zamalowujemy przynajmniej dwa razy, ale czekamy, aż farba wyschnie. Można przyśpieszyć podsuszając suszarką.


Na górze kielicha podmalowujemy również czerwoną farbą. Brzegi podstawki wykańczamy patyną , antyczne złoto. Lakierujemy 3-4 razy.


Tak wyglądają lampiony zrobione papierem ryżowym.

Inne powstały z użyciem farby z efektem szronu.



Przyznam ,że osobiście wolę papier - jest bardziej intensywny.





Przy jednych zastosowałam granatową farbę akrylowa do zmalowania podstawy i góry lampionów. Lampiony wykończyłam delikatnymi  kropkami - różową konturówką.

Przy drugich użyłam również  patyny antyczne złoto do zmalowania całej podstawy. Kwiaty, by wzmocnić ich wyrazistość poprawiłam złotą konturówką. 
Górę również wykończyłam konturówką.

Lampiony przy ostatnim lakierowaniu posypałam  lekko brokatem. I tak oto powstało nowe wydanie i zastosowanie kieliszków.










 Dziękuję za opinie i cenne rady. Pozdrawiam Ewa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za opinie i cenne rady. Pozdrawiam Ewa